onsdag 19 april 2017

Minnesbilder från Mexiko. Av och med Lisa Sharr.

När jag bodde i Berlin 2009 tecknade jag varje dag en bild av mina fötter, ett motiv jag alltid hade med mig. Att teckna var rätt nytt för mig, det fick mig att lära mig se formen och perspektivet.
Det var ett roligt uttryckssätt, så när jag kom till Mexiko 2012 och reste runt ensam i 5 månader blev pennan och blocket min kamera. Ett fotografi tas på en sekund, sen vänder en ryggen till och låter minnet bevaras på minneskortet. Genom tecknandet levde jag kvar i stunden en längre tid och hann verkligen se hur omgivningen såg ut. Jag minns tydligt hur vinden kändes, lukterna och ljuden. Jag tror det gav mig ett annat, ett tydligare minne av mycket, genom att ha stannat upp och observerat.
Tyvärr försvann alla dagböcker med teckningarna, så det jag visar här är utskrivna kopior av några bilder som jag, som tur är, hade råkat fotografera.
Välkommen!

Fredag 21 april. Vernissage. Kl 18-22.
Lördag 22 april. Utställning. Kl 12-18.
Söndag 23 april. Utställning. Kl 12-18.

Alla dagar serveras varm mat och kall dryck. För både stora och små.

Varmt välkomna till Kville Konstkollektiv, Hisingsgatan 4b, på din favoritö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar